Episode [2] Continue
20 December 2012

Previous Post sudah tengokkan how silly and gila kami for the first day .

So , Ikutkan cerita Esok pagi kami bangun jam 9:30 . Untuk pengetahuan semua . Kaki aq sakit gila sampai tak boleh berdiri , tapi aq paksa gak sebab muscle shocked . Tu la jadi mcm tu . I just want to poking the beehive *telling a little secret* where actually we didn't BATH at all ! Because we wanna go to Tanjung Aru Beach Resort !You want to look how awesome the place was come take a look here → You will see how was tanjung aru looks like .

But , we decide the first destination to go is to go to Water Front ,Kota Kinabalu . Allahuakhbar , the place was gorgeous ! *wait* We go to Burger King for breakfast at that morning ! After we had our breakfast we go to "Pasar Gantung" window shopping la katakan . c eja dya dapat beli tudung 2 ke 3 pasang tudung dan Mirzan YES ! dya dapat beli wallet dengan harga yang murah . MURAH . murah . MURAH . Dengan Badan yang tak mandi , we go to Water Front dan take some pictures for KENANGAN . The place was way too beautiful . I Love it , Tapi masa tu ada orang SEDIH . Mirzan . Jangan sedih yerr :P

Tell me this Picture was beautiful

The Scene was beautiful

Tu dia , abang LONG muka Sedih
haha !

Laut tu cantiiiiik !

Muka tak mandi , K  FINE !

Muka Tak Mandi jugak , K bye

Happy sudah dya *claphand*
wakakaka !

After we walk by the persisiran pantai , kita mula bergerak ke JESSELTON POINT . wooohooo , Di situlah segala aksi tercetus oleh kami berempat ! Ohsem ba ! HAHA .Kami singgah di gate Jesselton point tu dan terus cari seorang pemandu teksi suruh gambar Sampai mencangkung brader tu gambar kami ! Lu memang Sempoi Brader ! HAHA

Pandai pakcik tu gambar Kami kan ! Gua respect lu la !

alignment gambar kurang ok . tapi MEMANG SMART

OK , sudah nampak kami berpicturing2x ? Kami penat , YES ! ada kedai ice-cream di sana kami sudah makan ice-cream bernilai 4 ringgit dan ternyata ice cream tu masam GILA dan tak sedap ! sorry complain banyak sangat . Jadi , kami duduk sebentar untuk rehat dan fikirkan destinasi seterusnya . .

Le me searching for ICE-CREAM !

Tu na gelas Ice-cream that cost RM 4 !

Tu dia , Kedai ice-cream tue !

Selepas bincang dan berbincang ! Akhirnya we decided go to MUZEUM SABAH ! fooollaaamaak , besaq gila muzeum tu . I told you , ada perkara memalukan dalam bas . Di mana , c abang long tu jerit "DEPAAAN" sebagai tanda berhenti  , tetapi sebenarnya bus stop tu kat depan . Well , actually kami bole brenti kat bus stop yang c mirjan teriakkan tue . Tapi , patuh arahan ORANG KK !
Saya kena maki dengan mirzan . HAHA ! Takpa , memang gayanya bgitu . JOKE !

So , We've arrived there around 11 . Dan start to mendaki bukit untuk ke entrance dekat muzeum . Sebelum sampai sempat la lagi kami bergambar ! Our MUST activity .

So , ini gambar semasa kami mendaki cerun utk smpai ke muzeum negara . eh2x , muzeum sabah je :P ! Pasni , kita tengok intinya[Dalamannya]

'

Ini kat depan , Muzeum peradaban ISLAM .
abaikan orang bersilat tu ya :)

HAHA , Smartkan muzeum sabah ! it is HUGE ! Pastu kami mahu balik hotel masing2x sebab eja have to ambil mother dya kat airport dan kami berdua harus direct go to Tanjung Aru . Tapi , masa kami maw naik bus . Dorang suruh panjat tu divider ! Ok , itu tidak ada masalah . Tetapi , masalahnya sekrang SELIPAR 33.90 aq dah putus ! shit , memang geram betul aq masa tu . Suruh dorang naik teksi , dorang tak nak ! Terpaksa berjalan dengan selipar yang kesian tue . Disebabkan terlalu geram , aq diam dan try to ya la SMILE walaupun sudah panas sebab selipar putus !

Tengok la picture tue , tak guna selipar comfortable tapi PUTUS . fcked ! *Sorry bad words* . Pastu kami terpaksa naik bus pergi terminal dengan muka masam yang terpaksa senyum . Akhirnya sampai terminal kami 2 orang direct pergi hotel dan rehat sebentar smbil mkn kuey teow goreng penang *sedap* bah !haha , terus kami rehat jap . Dan tukar pakaian rumah dan shortpants pergi bawah main kereta2x sampai jam 4:30 ! LOL . pastu kami tunggu city bus yang shit tu tak sampai2x . dan terpaksa tunggu second trip pnya bus dan  we have to naik teksi lagi pergi Tanjung Aru Beach Resort !

Dear faezah dan azreanah , kamu tak nampak kesusahan kami untuk pergi ke tanjung aru . Ini tidak , menyusahkan kami lagi dengan bertapuk di hutan , kena tarik kamu hantu air baru kamu tawu !

After sampai , aq bergegas kejar sunset dan dapatlah Snap few pictures from sunset . Tapi , aq pun maw share picture kwn2x aq 2 orang tu yang datang awal :)

Orang baju purple tu marah kami sebab lambat ! Suka hati laa ! HAHA ! Okay than , kami di sini sampai malam dan kami mahu pergi Perdana Park ! Tetapikan , ada suatu benda yang lucu . Kami salah jalan dan yang baju hijau tu excited gila cakap ada simpang kat depan dan PERDANA PARK sudah sampai ! jadi aq pun "Oh eya , tu kita dah sampai dah" . Tetapi , kami salah kerana kami salah jalan ! ! SHIIIT ! HAHAHA .

Malam tu , kami pergi pasar SINSURAN utk have dinner . Dan , baju purple tu dah tak merajok lagi ! Buruk gila muka dya , tampa kang ! Mirzan ada orang minat . penjual bakso ! ! Seronok tulis sini boleh mengata dya cukup2x ! HAHA . *JOKE* braderrrr ! We end our second day Malam tu juga . ! Selamat malam.

Oh yeah , Kami ada cover lagu . Aq rasa nak post tapi tak tahu orang kat atas tue ! HAHAHA

BYE : Original by , KAMI :)