Kita Tidak Pernah Tahu
Biasa sangat di dalam dunia ni , bila kita marah kat seseorang sebab kena nilai ,secara automatik kita akan sebut "kau saper nak judge weh?" 

Tapi ,selepas terungkap LINE KERAMAT tu ada tak pulang rumah tutup pintu dan tengok cermin dan cuba bandingkan apakah teguran tu betul ke salah ? Banyak perkara sebenarnya dalam dunia ni kita perlu accept dengan hati yang terbuka . 

Kita tak boleh Direct marah orang tu kalau dia tegur kita sebab mana tahu kalau dia tegur zip seluar kita belum zip kita nak marah ? Cakap "Eh , biasa la itu style aq" Munasabah pulak excuse bongok tu , haha ! Sebenarnya , wujudnya "sistem" tegur menegur ni adalah untuk melihat reaksi kita , bagaimana kita nak handle perasaan malu , marah dan sabar . Kebanyakkannya , aku selalu perhatikan orang sekeliling aku , tak kira kawan ke , public ke yang penting pernah bertembung . 70% orang yang aku jumpa apabila ditegur oleh SOMEBODY akan melenting , kadang2x volume tak leh kawal dan rosak dah controller volumenya . 

Sebenarnya , perkara ni berlaku disebabkan oleh dua faktor . yang pertama si PENEGUR dan yang kena TEGUR . Si penegur tu tegur style carut Azwan Ali , mana tak meradang orang yang di tegur tu . Yang ke dua , yang kena tegur tu ibarat suci bayi , cakap sikit tak kena ibarat perfect la . Tapi , baran dya yang tak perfect ada Glitch sikit .Eh2x aku ni sebok elaborate tajuk , tapi diri sendiri tak cermin . HAHAHA . Tak , sebenarnya aku lebih suka ditegur . Kadang2x kalau over menegur ibarat Azwan Ali tu memang aq nak tapak je muka biar padan hidung kemik . Kalau bab menegur , mulut aku memang lazer ckit la . Tapi , kalau dah terlazer sekali pastu tengok muka yang kena lazer tu berubah , stop with the bad words and start to luminous the words with HARAPAN . Like , "No la , you can do better . that just pendapat nakal-nakal jak . No Worry!" Kasi relief ckit la Toq ! ! ! 
Kadang-kadang manusia lupa perkara yang baik , sedangkan yang baik sentiasa tampil tapi kita tepis






[ 0 comments ]